اخباردو ومیدانی

من نوح لایلز، سریع‌ترین مرد دنیا هستم

نوح لایلز، دونده آمریکایی ۲۷ ساله، با زمان ۹.۷۹ ثانیه عنوان «سریع‌ترین مرد جهان» را با اختلاف ناچیز در یک دوئل تماشایی در برابر کیشانه تامپسون جامائیکایی به دست آورد. برای ادامه این خبر با سایت مجله فوتبالی همراه باشید.

نوح لایلز سریعترین مرد دنیا
هشتاد هزار نفر در استاده دو فرانس به یک تابلو الکترونیکی نگاه می‌کردند. در میان آن‌ها، نوح لایلز، کیشانه تامپسون و فرد کرلی هم بودند. هیچ‌کدام نمی‌دانستند که قهرمان المپیک ۱۰۰ متر، سریع‌ترین مرد جهان، کیست. در یک انفجار از شتاب، قدرت و سرعت، دو آمریکایی و جامائیکایی جرئت جشن گرفتن نداشتند. آن‌ها می‌دانستند که در سکوی پاریس ۲۰۲۴ هستند، اما ترتیب آن را نمی‌دانستند.

صداها مانند روشن کردن یک خودروی سوپراسپرت بالا رفت. قهرمان جهان فعلی طلا گرفت، با پنج هزارم ثانیه اختلاف نسبت به تامپسون. ۹.۷۹ برای هر دو. ۹.۷۸۴ برای لایلز؛ ۹.۷۸۹ برای کیشانه. غیرممکن بود که با تصویر یا دیدن مشخص شود. تنها تکنولوژی می‌توانست این اختلاف را تعیین کند. چه تعداد پلک زدن‌ها که در این زمان کم جا می‌گیرد! دوئل تماشایی که فرد کرلی آمریکایی نیز با برنز با زمان ۹.۸۱ به آن نزدیک بود. هشتم و آخرین نفر، اوبلیک سوویل جامائیکایی با زمان ۹.۹۱ خط پایان را گذراند. سطح فوق‌العاده‌ای از فینال.

مدال طلای المپیک برای لایلز، دقیقاً همان که کم داشت و به برنز توکیو ۲۰۲۰، هفت طلای جهانی و دوازده مدال جهانی در مجموع اضافه می‌شود. و این در حالی است که در کودکی مشکل تنفسی شدیدی داشت، آسم شدید مزمن، از ۴ سالگی که او را مجبور به گذراندن بسیاری از شب‌ها در بیمارستان کرد و حتی اجازه نمی‌داد در مدرسه ورزش کند، و او به شدت با اضطراب و افسردگی مبارزه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید