اخبارپرحاشیه ترین هاجدیدترین ها

تأثیر مسی: پدیده‌ای هرگز دیده نشده!

مجله فوتبالی: از زمان ورود لیونل مسی و دیگر خریدهای بزرگ تیم، اینتر میامی از قعرنشینی در جدول به رکورد امتیازگیری در یک فصل عادی لیگ آمریکا رسیده است. برای ادامه این خبر با سایت مجله فوتبالی همراه باشید.

تأثیر مسی: پدیده‌ای هرگز دیده نشده!

 به نقل از دیاریو اسپورت، تأثیر لئو همچنان بدون محدودیت ادامه دارد. آیا یک نفر می‌تواند تاریخ یک باشگاه و حتی یک لیگ را تغییر دهد؟ به نظر می‌رسد بله. یا حداقل مسی می‌تواند.

تأثیر مسی در میامی از زمان ورودش (تنها یک سال و نیم پیش) همچنان به سطوح غیرقابل تصوری می‌رسد و پس از نجات یکی از بدترین تیم‌های لیگ، اکنون موفق شده تا آن را به عنوان بهترین تیم فصل عادی لیگ MLS برساند.

این عنوان مسی و تیمش را به جام باشگاه‌های جهان جدید که تابستان آینده در ایالات متحده برگزار می‌شود، رساند. بامداد امروز مسی تنها به نیم ساعت نیاز داشت تا یک هت‌تریک جدید ثبت کند، تنها چهار روز پس از انجام همین کار با تیم ملی آرژانتین در برابر بولیوی.

اما آنچه مسی تاکنون در میامی به دست آورده، نمی‌تواند تنها با آمارش در زمین بازی توضیح داده شود. ورود او به لیگ فوتبال آمریکا (MLS) نقطه عطفی برای این لیگ بوده و تغییر بزرگی ایجاد کرده که حتی موجب بازنگری بسیاری از جنبه‌ها توسط مسئولان آن شده است. تقاضای بالا برای پیراهن شماره ۱۰ باعث شده تا اینتر میامی مجوزی برای عبور از یکی از سنت‌های غیرقابل لمس در MLS، یعنی حفظ نوع پیراهن‌هایش، دریافت کند.

بازاریابی‌ای که لیونل از زمان ورودش در تابستان ۲۰۲۳ به ارمغان آورده، کاملاً محسوس بوده و این را آلفونسو موندلو، مدیر رقابت‌های لیگ، چند روز پیش به اسپورت گفت: «مسی نقطه عطفی بوده به طوری که همه جاهایی که او بازی می‌کند، ورزشگاه‌ها پر می‌شوند تا مسی را ببینند و ما پیراهن‌های اینتر میامی را به اندازه پیراهن تیم میزبان می‌بینیم. این پدیده‌ای جالب است.»

اما واضح است که تأثیر مسی از نظر عددی حتی بیشتر بوده است. اینتر میامی که از زمان تأسیس خود تقریباً هیچ افتخاری نداشت، از آخرین تیم از ۲۹ تیم MLS به بهترین تیم در مرحله عادی با رکورد امتیازی بی‌سابقه تبدیل شده است. ۷۴ امتیاز برای عبور از رکورد آخرین قربانی‌اش، نیوانگلند، که در سال ۲۰۲۱ با ۷۳ امتیاز قهرمان شد.

رود مسی آغازگر ورود بسیاری دیگر از چهره‌های برجسته بود که یکی پس از دیگری آمدند، مانند بوسکتس، جوردی آلبا و لوئیس سوارز. همه آن‌ها اکنون به دنبال قهرمانی در پلی‌آف‌ MLS هستند بعد از اینکه در اروپا همه چیز را فتح کردند. در دور اول آنها با برنده بین مونترال و آتلانتا یونایتد روبرو خواهند شد.

هر طور که باشد و هر چه از این پس اتفاق بیفتد، تأثیر کامل مسی اجتناب‌ناپذیر بوده است و همه این‌ها در کمتر از ۱۸ ماه. با انرژی و انگیزه‌ای برای ادامه، همان‌طور که خودش اخیراً توضیح داد، این تازه آغاز کار او در میامی است.

دیدگاهتان را بنویسید