اخبارجدیدترین ها

جنجال در کره: سئول نمی‌تواند میزبان عراق باشد

جنجال در کره: سئول نمی‌تواند میزبان عراق باشد

مجله فوتبالی: فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی به AFC اعلام کرد که امکان جابجایی ورزشگاه میزبان عراق وجود دارد. برای ادامه این خبر با سایت مجله فوتبالی همراه باشید.

جنجال در کره: سئول نمی‌تواند میزبان عراق باشد
 فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی به‌طور رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امکان تغییر ورزشگاه خانگی برای چهارمین بازی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل عراق که قرار است در تاریخ پانزدهم اکتبر برگزار شود را اطلاع داده است.

این اقدام در حالی انجام شد که جنجال بر سر وضعیت چمن ورزشگاه جام جهانی سئول گسترش یافته است. وضعیت چمن ورزشگاه جام جهانی سئول مدت‌‌هاست که مورد توجه بوده است.

سون هیونگ مین، کاپیتان تیم ملی کره‌جنوبی، پس از بازی اخیر مقابل فلسطین گفت که بازیکنان با توجه به شرایط چمن نمی‌توانند به درستی روی زمین بازی کنند.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در حال حاضر در حال بررسی ورزشگاه یونگین میر، چئونان و آنسان وا به عنوان ورزشگاه‌های جایگزین است.

اما طبق مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه باید در فاصله 2 ساعته و 150 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی قرار بگیرد و شرایط محل اقامت و امکانات تمرینی اطراف نیز باید در نظر گرفته شود که همین مسئله انتخاب ورزشگاه را دشوار می‌کند.

در روزهای 21 و 22 سپتامبر کنسرتی با 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه جام جهانی سئول برنامه‌ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود مدیریت کیفیت چمن این ورزشگاه را بیش از پیش دشوار کند.

برخی از هواداران کره‌ای حتی با ارسال دادخواستی به دولت، خواستار لغو این کنسرت شده‌اند. اتحادیه فوتبال کره اعلام کرده که تصمیم در مورد استفاده از ورزشگاه جام جهانی سئول در حدود روز 23 سپتامبر، زمانی که کنسرت به پایان رسیده و تمامی تجهیزات از ورزشگاه تخلیه شود، گرفته خواهد شد.

آن‌ها همچنین تایید کرده‌اند که اگر مشخص شود برگزاری یک مسابقه در این ورزشگاه دشوار است، چاره‌ای به غیر از جابجایی ورزشگاه نخواهند داشت. تیم بازرسی فدراسیون فوتبال عراق قرار است در پایان ماه جاری به کره سفر کند و ورزشگاه نهایی باید تا 25 سپتامبر به AFC اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید