اخبارپرحاشیه ترین هاجدیدترین ها

اعلام رسمی داور ال‌کلاسیکو: رئال او را نمی‌خواست

مجله فوتبالی: کمیته داوران فوتبال اسپانیا، سانچز مارتینز را برای قضاوت بازی رئال مادرید – بارسلونا در روز شنبه تعیین کرد. برای ادامه این خبر با سایت مجله فوتبالی همراه باشید.

اعلام رسمی داور ال‌کلاسیکو: رئال او را نمی‌خواست

کمیته فنی داوران به یکی از داوران با تجربه خود برای ال‌کلاسیکوی شنبه اعتماد کرده است. او خوزه ماریا سانچز مارتینز 41 ساله است. این داور اهل مورسیا تجربه زیادی در بازی‌های بزرگ دارد و در شش مورد ال‌کلاسیکو را قضاوت کرده است. توازن در نتیجه بین دو تیم برابر است و همچنین جنجال‌ها از هر دو طرف وجود داشته است.

او داوری جدی و کم‌حاشیه است. این ویژگی، شناسه خاص سانچز مارتینز است که او را به یکی از داوران معتبر در سال‌های اخیر تبدیل کرده است. او همچنین یکی از رهبران و لیدرهای جامعه داوری اسپانیاست و در مقاطع بحرانی، مانند پرونده نگریرا، او به‌طور عمومی برای دفاع از اعتبار داوران صحبت کرده است.

این هفتمین ال‌کلاسیکویی خواهد بود که این داور در طول حرفه‌اش قضاوت می‌کند. هر تیم سه پیروزی دارد.

اولین بار مسابقه برگشت سوپرجام اسپانیا در سال 2017 بود که با پیروزی 2-0 رئال مادرید به پایان رسید. سه بازی بعدی به نفع بارسلونا بودند: 0-3 در لیگ 18-2017، 5-1 در لیگ 19-2018 و 0-3 در بازی برگشت نیمه‌نهایی کوپا دل ری. در دو بازی آخر، هر دو در لالیگا، رئال مادرید پیروز شد: 1-2 در فصل 22-2021 و 3-1 در فصل 23-2022.

سانچز مارتینز داوری است که مورد پسند رئال مادرید نیست و بارها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. فصل گذشته پس از دربی برگشت (1-1)، شبکه رئال در مورد او چنین گفت: “آیا او امشب می‌تواند بخوابد؟” و افزود: “رئال مادرید با وجود داوری همچنان صدرنشین است. دو امتیاز از دست دادیم چون سه پنالتی اعلام نشد. تصمیمات مضحک و غیرقابل درک داور مانع از پیروزی رئال مادرید شد. پنالتی‌ها رسماً واضح بودند. VAR کجا بود؟ ای کاش توضیحاتی ارائه می‌دادند.”

باشگاه رئال مادرید او را برای این بازی نمی‌خواست اما او بزرگ‌ترین انتخاب کمیته فنی داوران است. داوری باتجربه و بی‌پروا که مقابل هیچ‌کس عقب‌نشینی نمی‌کند. این یک آزمون بزرگ برای اوست که به دنبال پیشرفت در اروپاست و یک عملکرد خوب در این ال‌کلاسیکو می‌تواند به او در آینده کمک کند. در VAR، مونیز روئیز حضور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید