اخبارجدیدترین هالیگ برتر ایران

500 هزار دلار، عامل خشم پرسپولیس از فدراسیون!

مجله فوتبالی: منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره ابعاد قانون تراز مالی صحبت کرد. ملزم شدن باشگاه‌ها به رعایت قانون سقف بودجه باعث صحبت‌های مختلفی شده. برای ادامه این خبر با سایت مجله فوتبالی همراه باشید.


500 هزار دلار، عامل خشم پرسپولیس از فدراسیون!
یکی از مهمترین دلایل فدراسیون در دفاع از این اقدام جلوگیری از ولخرجی برخی باشگاه‌ها عنوان شده بود. موضوعی که امروز نایب رئیس فدراسیون بابت آن مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت. منصور قنبرزاده که اجرای این قانون را یکی از اصلی‌ترین شروط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اخذ مجوز حرفه‌ای می‌داند، همچنان به درآمدزایی باشگاه‌ها تاکید می‌کند. او البته درباره اینکه چرا افزایش تراز مالی برای تیم‌های آسیایی اینقدر دیر لحاظ شد نیز صحبت کرد: همین بحث تراز مالی در فوتبال اروپا چند سال طول کشید تا مکانیزه شد؟ حدود 5 سال. بالاخره من خودم هم تیمداری کرده‌ام. یادم هست در مقاطعی ناظران AFC می‌آمدند؛ ولی برخی باشگاه‌ها اصلا دفتر نداشتند و رفته بودند در شهرستان‌های اطراف تهران دفتری را به مدت یک هفته اجاره کرده بودند و به عنوان دفتر باشگاه به ناظران معرفی کرده بودند. یعنی ببینید روزگاری برخی باشگاه‌های ما متاسفانه ساختمان دفتر نداشتند.

یا مثلا چون صورت‌های مالی باید به تایید حسابرس برسد، برخی عزیزان چیزی را تنظیم می‌کردند تا بتوانند مجوز لازم را بگیرند. نسخه‌ای از آن برای اداره دارایی می‌رفت و هزینه هنگفتی بدهی مالیاتی برایشان می‌آمد. در صورتی که هیچ درآمدی نداشتند باید کلی مالیات می‌دادند. الان دیگر این‌طور نیست و خودتان ببینید که از آن وضعیت در حال تغییر به شرایط فعلی هستیم.
درست نیست همه چیز را رسانه‌ای کنیم؛ ولی همین امسال هم نهادهای نظارتی از برخی باشگاه‌ها ایراداتی گرفتند که در حال پیگیری است. به هر حال این قانون باید به مرور جا بیفتد. بنابراین اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم باید بگویم همین که این تفکر در حال جاافتادن در باشگاه‌ها است قدمی رو به جلو حساب می‌شود

یکی دو سال است که تیم‌های ما پاداش آسیایی خود را از طریق تهاتر دریافت می‌کنند. شما هر تصمیمی که بگیرید یک‌سری مزایا و معایب دارد. در فوتبال وقتی تیم حریف شما تاکتیکی را پیاده می‌کند، شما هم مجبورید برای عقب نیفتادن تاکتیکی را عملی کنید. ما وقتی دیدیم تیم‌های عربی چنین ترفندی برای افزایش سهمیه زده‌اند، تصمیم گرفتیم که این قانون را لحاظ کنیم.
همان‌طور که گفتم تراز مالی هیچ تغییر نکرده، آن 800 هزار دلار هم که از قبلا وجود داشته و فقط می‌ماند 500 هزار دلار پاداش. اگر این تصمیم زودتر گرفته می‌شد قطعا برای همه بهتر بود؛ ولی برخی ارکان فدراسیون مانند نایب رئیس فدراسیون که در این تصمیم‌گیری دخیل بودند مشغله تیم ملی را داشتند و به همین دلیل اعلام نظر نهایی به روز آخر کشیده شد. به باشگاه‌های حاضر در مسابقات آسیا این را هم بگویم که تمام خواسته‌هایشان را عملی کردیم و انشاالله بهانه‌ای نداشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید